Entwicklung situationsabhängiger Lagerstrategien für Hochregallager mit autonomen Fahrzeugen

Authors

  • Franziska Schloz Institut für Fördertechnik und Logistik, Fakultät für Konstruktions-, Produktions- und Fahrzeugtechnik, Universität Stuttgart
  • Thomas Kriehn Professur Materialfluss und Logistikplanung, Fakultät Technische Prozesse, Hochschule Heilbronn
  • Karl-Heinz Wehking Institut für Fördertechnik und Logistik, Fakultät für Konstruktions-, Produktions- und Fahrzeugtechnik, Universität Stuttgart
  • Markus Fittinghoff Professur Materialfluss und Logistikplanung, Fakultät Technische Prozesse, Hochschule Heilbronn

DOI:

https://doi.org/10.2195/lj_Proc_schloz_de_201710_01

Keywords:

Durchsatzoptimierung, Hochregallager, Lagerstrategien, Shuttle-System

Abstract

The consideration of storage strategies that depend on the current situation has been scarcely investigated in the existing research on automated high-rack warehouses with autonomous vehicles, hereinafter referred to as shuttle systems. The following article shows how different storage strategies can be linked to a given situation within the warehouse and thus become flexible. The implicated ability to increase the throughput of shuttle systems without any constructive changes is an original research area, which is currently being addressed by the IGF project SmartShuttle.

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Published

2017-10-16

How to Cite

Schloz, F., Kriehn, T., Wehking, K.-H., & Fittinghoff, M. (2017). Entwicklung situationsabhängiger Lagerstrategien für Hochregallager mit autonomen Fahrzeugen. Logistics Journal: Proceedings, (13). https://doi.org/10.2195/lj_Proc_schloz_de_201710_01