Dezentrale Auftragserzeugung und -vergabe für FTF

Authors

  • Dominik Colling Institut für Fördertechnik und Logistiksysteme (IFL), Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
  • Sascha Ibrahimpasic Institut für Fördertechnik und Logistiksysteme (IFL), Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
  • Andreas Trenkle Institut für Fördertechnik und Logistiksysteme (IFL), Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
  • Kai Furmans Institut für Fördertechnik und Logistiksysteme (IFL), Karlsruher Institut für Technologie (KIT)

DOI:

https://doi.org/10.2195/lj_Proc_colling_de_201610_01

Keywords:

Dezentrale Steuerung, FTS, Fördertechnik, Fahrerloses Transportsystem, Auftragsverwaltung, Auftragsvergabe

Abstract

KARIS PRO is a modular, decentralized controlled automated guided vehicle system. There is no need for a central master controller as both the warehouse management and the job management is carried out by the vehicles. In this article, we present two of the required components, a decentralized job creation system and a decentralized job allocation system. As the vehicles also carry out the warehouse management, the decentralized job creation system is able to derive jobs from the distribution of stock within the warehouse. It can create jobs without a prior teaching of transport connections between transfer points. This provides additional flexibility in layout changes, because adding, removing, altering or loss of a transfer point does not require a change of transport connections of connected transfer points.

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Published

2016-10-31

How to Cite

Colling, D., Ibrahimpasic, S., Trenkle, A., & Furmans, K. (2016). Dezentrale Auftragserzeugung und -vergabe für FTF. Logistics Journal: Proceedings, (12). https://doi.org/10.2195/lj_Proc_colling_de_201610_01