Investigation and modeling of vibration transmissibility in tires of industrial trucks

Authors

  • Seungyong Oh Lehrstuhl für Fördertechnik Materialfluss Logistik (fml), Technische Universität München
  • Gabriel Fischer Lehrstuhl für Fördertechnik Materialfluss Logistik (fml), Technische Universität München
  • Willibald A. Günthner Lehrstuhl für Fördertechnik Materialfluss Logistik (fml), Technische Universität München
  • Elena Danilov Lehrstuhl für Maschinenelemente u. Technische Logistik, Helmut-Schmidt-Universität
  • Rainer Bruns Lehrstuhl für Maschinenelemente u. Technische Logistik, Helmut-Schmidt-Universität

DOI:

https://doi.org/10.2195/lj_Proc_oh_de_201310_01

Keywords:

Gabelstapler, Reifenmodell, Schwellenüberfahrt, Superelastik-Reifen, forklift truck, super-elastic tires, threshold crossing, tire model

Abstract

In a joint project of the Technische Universität München and the Helmut-Schmidt-University Hamburg, the vertical dynamic characteristics of the superelastic tires used for forklifts (SE tires) are experimentally examined and the dynamic behavior of the tire is transferred in a numerical model. The article discusses the purpose of test rigs, the determination of the parameters and the structure of the numerical model of tires.

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Published

2013-10-16

How to Cite

Oh, S., Fischer, G., Günthner, W. A., Danilov, E., & Bruns, R. (2013). Investigation and modeling of vibration transmissibility in tires of industrial trucks. Logistics Journal: Proceedings, (9). https://doi.org/10.2195/lj_Proc_oh_de_201310_01